Kako napraviti prezentaciju koju će svi pamtiti?

Kako je Čerčil svojevremeno rekao: “Dobra prezentacija treba da bude kao ženska suknja, dovoljno duga da prekrije najvažnije i dovoljno kratka da drži pažnju.” Prezentacija se održava u ograničenom vremenskom roku, unapred je planirana i struktuirana.

Uspešnost prezetacije zavisiće i od nekolko faza koje je potrebno poštovati. U nastavku ovog teksta, ćemo objasniti prvu fazu. Ostale faze biće izložene u narednim tekstovima.  Prva faza jeste priprema materijala za prezentaciju.

Narodna  poslovica kaže: „ Kada čovek s novcem stupi u posao s osobom koja ima ideju, onaj s idejom stekne novac, a onaj s novcem ideju“. Pitanje koje se postavlja je: „Možete li prodati vašu  ideju? “. Da bi prodali  ideju od izuzetne važnosti je sprovesti istraživanje ko su korisnici vaših informacija.

Treba se unapred raspitati kome se prezentuje, koliko će publike biti na skupu, kojeg su obrazovnog nivoa, čime se bave, koliko znaju o temi koju ćete im prezentirati, koliko imaju vremena, koja je prosečna starost publike, da li su na skup došli dobrovoljno ili su „privedeni“ i šta je to što oni žele- nova znanja, informacije, veštine ili nešto drugo.

Prikupljanje informacja o temi koja se izlaže podrazumeva temeljno istraživanje same teme iz različitih izvora. To se odnosi se na prikupljanje  kvantitativnih i kvalitativnih podataka, ideja, izreka, slika, metafora, anegdota i slično. Prikupite sve što može doprineti da vaša prezentacija bude atraktivna publici.

Kao glavni problem u ovoj fazi jeste previše prikupljenog materijala. Početnu ideju o temi je nužno pročistiti. Tada treba izvršiti slekciju informacija:

√ koje se moraju znati,

√ koje treba znati i

√ koje je dobro znati.

Od velikog značaja je da celokupna prezentacija bude isplanirana od početka do kraja. Treba biti sklopljenja u logičku celinu. Ako je potrebno, konsultujte se sa osobama koje o toj temi znaju više od Vas. U slučaju da ne možete sami da sprovedete temu/ideju u realnost  poželjno je oprezno izabrati partnera ili više njih. Bitno je sagledati stvari iz drugog ugla, i kroz međusobne dogovore pronaći najbolje rešenje za probleme koji su se javili.

Jelena

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s